Bied een proeverij aan om jouw doelgroep kennis te laten maken met jou

Ben jij de enige in wat je doet? Vast niet. Vaak is er zelfs een heel groot aanbod in hetgeen wat wij aanbieden, wat ervoor zorgt dat jouw doelgroep het lastig vindt om een keuze te maken uit al die verschillende dingen die ze zien. Hoe zorg je ervoor dat jouw ideale klant de weg naar jou vindt?

Keuzestress

Ik zit in het restaurant en mijn blik is gevestigd op de kaart. Het probleem is dat ik eigenlijk alles lekker vind, dus ik kan niet kiezen. Tot mijn oog valt op een ‘Proeverijtje’, wat eigenlijk een beetje van alles is. Fantastisch, geen keuzestress, daar ga ik voor!

Ook met het dessert wordt het mij gemakkelijk gemaakt, want daarop staat het ‘Grand dessert’ wat ook een combinatie is van meerdere toetjes. Voor een lekkerbek zoals ik, is dit echt ideaal. Niks zo vervelend als je een toetje hebt uitgekozen en op het bordje tegenover je ligt iets wat eigenlijk veel lekkerder is 😆.

Ditzelfde geldt ook voor jouw doelgroep. Niet alleen qua eten, maar ook op het gebied van wat jij aanbiedt. Je bent waarschijnlijk niet de enige die doet wat je doet of wel? Jouw potentiële klanten twijfelen:

  • Waar doen ze wijs aan?
  • Wat is het juiste aanbod?
  • Met wie hebben ze een klik?
  • Welke methode past het beste?

En wat gebeurt er op het moment dat ze niet weten wat ze moeten doen? Juist, dan stellen ze de beslissing uit en doen ze helemaal niks. Daar is niemand bij gebaat. Dat gaat niet helpen naar een oplossing, dus hoe makkelijker die stap is hoe beter. En daar kun jij bij helpen.

Proeverij

Jij wilt natuurlijk dat de mensen die het beste door jou geholpen worden bij jou uitkomen. Maar hoe ga je daarvoor zorgen? Hoe ga jij ervoor zorgen dat ze voor jou kiezen?

Bied jouw eigen proeverij aan, waarmee ze kennis maken met jou. Dit kan gratis of tegen een laag bedrag, net wat je zelf wilt. Vergeet niet: het doel is dat ze weten dat jij bestaat, dat ze jou leren kennen en erachter komen dat wat jij biedt voor hen de oplossing zou kunnen zijn. Maak het dan ook laagdrempelig.

Wat kun je zoal als proeverij aanbieden:

  • E-book
  • Webinar
  • Online masterclass
  • Video
  • Strategie-/Inspiratiesessie
  • Live dag

Contact verhoogt gunfactor

Op deze manier maak je het voor allebei makkelijker om elkaar te leren kennen en er zo achter te komen of jij de ander kunt helpen én of de ander ook door jou geholpen wil worden. Door de verdieping wordt het contact menselijker, wat weer helpt om jouw gunfactor te verhogen. En ook jouw expertstatus, want je laat jouw potentiële klanten zien waar jij sterk in bent 💪. Zo krijgen zij een goede indruk van wat jij kunt betekenen voor hen.

Doordat je jouw doelgroep middels een proeverij op een laagdrempelige manier laat kennismaken met jou, leren ze jou steeds beter kennen. Dit is de eerste stap naar een samenwerking. Hoe beter ze je kennen, hoe meer ze je gaan vertrouwen en hoe groter de kans dat ze naar jou uitreiken om hen te helpen bij hun probleem. En dat is het doel, toch? 😃

👉 Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden voor jouw proeverij. Wat ga jij doen om jouw doelgroep op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met jou? Laat het hieronder weten.

 

?  Grote kans dat jouw doelgroep jou vergelijkt met anderen die (ongeveer) hetzelfde doen, maar misschien doe je dat zelf ook wel? Lees dan mijn blog ‘Vergelijk jezelf niet met anderen

?Inspiratie opdoen? Kom dan ook eens naar een bijeenkomst of training. Kijk hier voor de eerstvolgende datum.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

77 − = 68