Een postbode die de post bezorgt, hoeveel contact heb je nu eigenlijk met zo iemand? Buiten een ‘hallo’ en misschien af en toe een beleefd praatje als het mooi weer is, is het over het algemeen niet iemand die echt indruk maakt. Toch?

Toevallig kwam onze postbode gelijktijdig met ons aan bij ons huis en dat maakte hem 1 van de eersten die onze pasgeboren dochter zag. Ze mocht die dag voor het eerst naar huis. Hij vond dat zo bijzonder, dat wij dezelfde dag nog een kaartje in de bus kregen waarin hij ons feliciteerde met de geboorte van onze dochter. Dat is inmiddels bijna 3 jaar geleden.

Toen hij mij laatst voorbij zag komen, terwijl hij de post aan het rondbrengen was en ik een rondje met de hond liep, riep hij mij vrolijk toe vanaf de overkant van de straat: “Zo, is nummer 3 op komst?” Nadat ik trots knikte, feliciteerde hij mij en vroeg mij om mijn man ook te feliciteren met dit mooie nieuws.

Deze man zit in mijn geheugen gegrift en waarom? Doordat hij zo attent is.

Ook met je bedrijf kun je attent zijn. Wat zou je zoal kunnen doen?

  • Kaartje sturen met verhuizing;
  • Bloemetje voor verjaardag;
  • Aardigheidje bij geboorte kind;
  • Af en toe bellen hoe het met diegene gaat;
  • VIP-dag voor klanten;
  • Etc.

Zo kreeg ik laatst ook een kaartje van Kristel Buijinck van Crystal Clear Translations, nadat wij elkaar aan de telefoon hadden gesproken en ter sprake was gekomen dat nummer 3 op komst is. Dat vond ik dus écht heel leuk om te krijgen en ook Kristel is iemand die mede hierdoor een streepje voor heeft bij mij. Daarnaast is het ook gewoon een heel leuk mens :).

Zorg ervoor dat je in ieder geval iets doet wat bij jou past. Hiermee onderscheid je jezelf van de concurrent en val je op bij (potentiële) klanten.

Doe jij iets speciaals voor jouw contacten? Deel het met mij…

>> Doe jij iets speciaals voor jouw contacten? Deel het met mij…

Veel succes,
Kirsten

Ps. Waardevolle blog? Laat dan ook jouw netwerk hiervan profiteren en deel deze informatie via onderstaande social media knoppen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

+ 12 = 22