Is jouw LinkedInprofiel HIPPP® genoeg?

Wat gebeurt er op het moment dat jouw ideale klant op jouw profiel terecht komt? Voelt hij zich aangesproken of klikt hij direct weer weg? Schot in de roos of een gemiste kans?

Oorspronkelijk is LinkedIn niet bedacht voor zelfstandig ondernemers. Het was namelijk een platform voor bedrijven op zoek naar werknemers en werknemers op zoek naar bedrijven. Dit merk je nog steeds als je een profiel maakt en je volgt de standaard vragen. Aan het einde heb je een heel mooi online cv gemaakt.

Maar jij bent geen werknemer en jij bent niet op zoek naar een baan, dus jouw profiel MOET er anders uitzien. Jouw ideale klant is namelijk niet op zoek naar iemand met een cv, maar naar een ondernemer met een HIPPP® profiel.

Hoe zorg je voor een HIPPP® profiel?

Er zijn een aantal onderdelen waardoor jouw profiel een ware trekker wordt voor jouw doelgroep. Je wilt namelijk dat als zij op jouw profiel komen, ze van begin tot einde lezen wat er staat en nog beter… Dat ze jou een uitnodiging sturen om te linken, omdat ze geïnteresseerd zijn in jou(w dienst/product).

Omdat dit nog niet zo makkelijk is, heb ik hiervoor het HIPPP®-model ontwikkeld. Hier zitten alle onderdelen in die nodig zijn om connectie te krijgen met jouw ideale klant.

Waar staat HIPPP® voor?

Herkenning

Als er een potentiële klant op jouw profiel komt, dan is het heel belangrijk dat diegene zich herkent in hetgeen wat jij op jouw profiel hebt staan. Dat hij het gevoel heeft dat hij bij jou aan het juiste adres is. Als daar een mismatch is en zijn verwachting niet wordt waargemaakt, dan vertrekt hij binnen een paar seconden.

Interessant

Jouw profiel moet interessant zijn voor de lezer. Je wilt dat ze geïntrigeerd zijn en meer willen weten over wie je bent en wat je doet. Geen saaie verhalen maar zaken die er werkelijk toe doen.

Professioneel

Je bent een expert op jouw vakgebied en dat mag blijken uit jouw profiel. Dit is niet de plek om bescheiden te zijn, maar vertel waar je goed in bent zonder te overdrijven. Zorg bijvoorbeeld voor een goede professionele foto en teksten die grammaticaal kloppen zonder schrijffouten.

Passie

Als het goed is, ben je vol van hetgeen je doet. Je bent jouw onderneming met een passie gestart. Je hebt een missie en wilt graag andere mensen helpen met een reden. Die passie mag je laten blijken, zodat jouw bezoeker deze ook voelt.

Persoonlijk

Pas op dat je van jouw profiel geen bedrijfspagina maakt. Jouw profiel gaat over een persoon, jij, die een bedrijf runt. Het is daarom heel belangrijk dat jij daar als persoon ook in naar voren komt. Zie het als een soort ‘over mij’ pagina op LinkedIn.

Een mooie stap de goede richting uit

Je gaat merken dat als jij jouw profiel inricht volgens mijn HIPPP®-model, dat je meer bezoekers gaat aantrekken en meer uitnodigingen gaat ontvangen van mensen die met jou willen linken. Dit maakt ze nog geen klant, maar het is een heel mooie stap de goede richting uit!

?  Heb jij de HIPPP®-elementen al toegepast op jouw LinkedInprofiel of loop je vast?  Laat het mij in het reactieveld hieronder weten, dan kijk ik naar jouw profiel en geef ik je nog een extra tip om jouw profiel nog HIPPP®’er te maken ?.

 

? Meer lezen over waarom het belangrijk is om jezelf te zijn online? Lees dan ook mijn blog ‘Waarom jezelf zijn online?

? Inspiratie opdoen? Kom dan ook eens naar een (Mini-)Masterclass, kijk hier naar de eerstvolgende datum.

2 reacties. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

+ 77 = 79